Seguidament voldria explicar alguns dels punts que vaig poder extreure d'aquesta conferència.
-Com aprenen els nens?
Els nens per aprendre requereixen de tres nivell fonamentals. El primer nivell, el més bàsic, és el d'adquirir coneixements, procediments, actituds i valors com saber, dir, fer, sentir...

Per resoldre aquests problemes l'alumne haurà de dominar uns coneixements, estratègies i competències que estan marcades al CURRÍCULUM. Actualment, està estudiat que la majoria dels alumnes obliden el 70% dels continguts apresos el curs anterior, per tant s'hauria de buscar nous mètodes.
-Ensenyar competències significa aprendre per solucionar problemes autèntics.
Aquestes han de contenir:
- Realisme: Condicions d'aplicació i exigència cognitiva similars a les del problema extraescolar
- Rellevància: Les competències implicades són o seran estils en els contextos extraescolars involucrats.
- Proximitat biològica: Les pràctiques educatives es troben a la "zona de desenvolupament" del professor i del centre.
Les competències bàsiques en el currículum
S'entén per competència la capacitat d'utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació.
Departanent d'ensenyament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario