ELS PILARS BÀSICS:
- Desafiament i compromís. Cal implicar a l'estudiant en el seu procés d'aprenentatge i, per això, cal presentar les activitats com un desafiament conforme a les seves habilitats i coneixement, i, alhora una cosa nova amb preguntes obertes.
- Llibertat. Deixar als nens la possibiliat d'elegir. Han d'entrenar la seva capacitat de prendre decisions.
- Joc i sentit de l'humor. Cal promoure el joc, l'alegria i l'entusiasme a classe.
- Confiança i obertura. Cal promoure el respecte a les diferències a través del reconeixement que cada persona té talents únicsm amb les seves fortaleses i les seves debilitats, i treballar la comunicació assertiva perquè aprenguin a donar i rebre opinions de forma adequada.
- Suport a les idees. Les idees noves han de ser valorades i mai no ridiculitzades. Es tracta d'escoltar les propostes i donar oportunitats perquè es duguin a terme; que realitzin projectes partint de les seves pròpies inquietuds i interessos.
- Temps per idear. El temps s'han de flexibilitzar perquè el nen pugui involucrar-se i ficar-se en una activitat, i crear oportunitats perquè comentin les idees noves i inquietuds que els han despertat algunes de les coses que els han passat durant aquella setmana.
- Discussió o debat. És important que els nens puguin donar opinions diferents de la majoría sense por de ser criticats, i que aprenguin a fonamentar les seves anàlisis i crítiques.
- Presa de riscos. L'escola ha de permetre provar activitats noves sense que el resultat sigui predictible i convertir els erros o resultat indesitjats en oportunitats per aprendre en lloc de ser font de rebuig o ridiculitzatzació.
- Formació integral. L'escola ha d'abordar tant la formació intel·lectual com el desenvolupament físic i emocional dels estudiants per potenciar tots els seus talents i capacitats.
- Avaluar els progressos. Implicar l'estudiant en el seu aprenentatge i no penalitzar l'error significa apostar per l'autocorrecció, valorar els processos més enllà dels resultats, avaluar en funció dels progressos i la consecució de metes en lloc d'examinar els errors.
- Entorn físic estimulant. Fomentar la imaginació i la capacitat creativa requereix un espai físic creatiu, d'un entorn que faciliti el moviment, la llibrertat d'elecció i on poder expressar-se de diverses maneres i a través de diferents activitats.
"La clau és enfocar l'educació no a transmetre informació i continguts, sinó a fomentar la curiositat, l'esperit científic, literari, la resolució de problemes...; els nensm més que acumular informacióm han d'aprendre a innovar, a jugar i assajar, a equivocar-se i millorar, a interrogar-se i explorar, a descobrir, somiar i fantasiejar, a inventar, a comparar, valorar i decidir per si mateixos, a tenir iniciativa, a expressar-se en tots els llengutges i, en definitiva, A SER UN MATEIX"
ESTILS DE VIDA, NÚM 228 - 11 DE FEBRER- (LA VANGUARDIA)
No hay comentarios:
Publicar un comentario