- El primer grup va representar el primer dia d’una aula a l’escola, de manera que cadascú mostrava els seus nervis de diferent manera. Alguns estaven nerviosos per veure els seus amics i junts van esverar a la resta de la classe, uns altres no volien començar i s’amagaven darrera la seva mare o en un racó de l’aula...
El que és important a destacar d'aquesta representació és que el professor ha de ser conscient que el primer dia de classe és dur i normalment és una acumulació de sentiments que calen controlar, ja que tothom és diferent i expressen coses diferents. Per tant, ha de saber com tranquil·litzar-los i mantenir-los calmats per començar amb ganes els primers dies de classe
- El segon grup van representar una classe d’Educació Física que van separar en dues reaccions diferents, on el professor deixa triar a dos alumnes perquè facin grups. En la primera situació els dos alumnes van formant el seu grup fins que queda un alumne per triar, resulta que aquest és coix i és d’origen magrebí i per tant cap dels dos grups el volen, se’n enriuen d’ell i el deixen sense jugar. La professora en aquest cas els hi dóna la raó i el deixa allà tirat. En la segona situació un cop queda en Mustafà sol la professora raona perquè els nens entenguin que també ha de jugar i formar part del grup.
En aquest cas em vull fixar en la segona situació, ja que es veu com el professor intenta posar una solució i actua de manera que fa veure als nens que allò que estan fent no està bé. La figura del professor ha de ser important també per ajudar-los entendre que tots som diferents però iguals i que ens hem de respectar, sobretot en les activitats preparades a l'escola, ja que han d'acturar com a grup i respectar-se tots i fer que tothom tingui les mateixes oportunitats. Si el professor no actúa en les situacions com aquesta, on es manifesten les diferències entre alumnes, aquests mai entendran que el que fan està malament.
- En l’última representació van representar un dia qualsevol en una classe on el professor era vacil·lat per tota la classe i ningú li prenia atenció. Aquest no sabia com controlar la classe i ho solucionava fent fora els alumnes. Tot i així, els nens s'ho prenien en broma i no els hi afectava els càstigs. Aquesta situació porta a l'abandonament del professor, de manera que els alumnes apareixen com si haguessin guanyat una guerra.
Aquesta situació porta a pensar que la professió de mestre és difícil, ja que si no pots controlar una classe ho pots passar molt malament. Aquesta situació és degut a una suma de situacions i comportaments, ja que el descontrol d'una classe no passa un dia per l'altre. Per tant, és important saber controlar una classe des del principi, per tal que durant el llarg del temps et respectin i puguis tenir l'autoritat que et correspon.
No hay comentarios:
Publicar un comentario