Never Grow Up

Never Grow Up

martes, 26 de junio de 2012

Atenció a la diversitat

Per parlar de la diversitat vull donar èmfasi a la idea de que la DIVERSITAT és acceptar les diferències que ens particularitzen. Tots som diferents, físicament i personalment, però el fet de que algunes persones no puguin aconseguir el mateix rendiment d'aprenentatge que segueix el col·lectiu de nens i nenes, és a dir, tinguin diferències en les capacitats intel·lectuals o capacitats de concentració ens fa parlar de diversitat especial.

Com tots sabem, l'escola és l'institució que ha d'afavorir el creiexement de tots els nens i nenes, treballant per la seva integració i el respecte. Malgrat això, aquest com a factor socialitzador, acostuma enfortir les desigualtats. Per aquesta raó és important que el docent tingui recursos per aprofitar les diferències per enriquir a tot l'alumnat.

Fins ara, aquest tema no m'havia cridat mai l'atenció, ja que no tenia un coneixement que em fes reflexionar i no sabia aportar opinió. Mai he sabut què és millor per un alumne amb característiques especials, continuar a l'escola per tal d'evitar exclusions o portar-lo en un centre especial on pugui fer coses adaptades. En canvi, després de treballar el tema a classe i escoltar experiències dels meus companys de classe m'ha fet reflexionar molt. Així doncs, actualment, opino que és molt important tenir persones especials a l'aula, ja que pot ajudar als seus companys a respectar, entendre i aprendre coses d'aquestes persones.

Crec que el contacte dels alumnes amb aquestes persones els pot ajudar a sentir (no pena) sinó orgull i també poden ajudar en el seu desenvolupament. Tot aconseguint el respecte i evitant les exclusions i les diferències. Sobretot, el professor té un paper molt important, ja que ha d'ajudar a integrar els valors que aconseguiran la seva adaptació.

Tot i així, també penso que en un futur aquests haurien d'anar a centres especials, ja que allà tenen tota l'atenció que necessiten i es poden desenvolupar amb més facilitat.


TOTS SOM DIFERENTS

No hay comentarios:

Publicar un comentario