Never Grow Up

Never Grow Up

miércoles, 27 de junio de 2012

L'avaluació

L'avaluació és un procés sistemàtic que ens permet determinar fins a quin punt assoleixen els alumnes els objectius de l'educació. Aquest procés permet al professor extreure conclusions i fer judicis. Podem trobar diferents tipus d'avaluacions:
En funció de l'agent avaluador:
  •  Autoavaluació: Valoració des del punt de vista protagonista.
  •  Hetereoavaluació: L'efectua el docent.
  •  Avaluació d'iguals: Es realitza entre grups simètrics.
En funció de les finalitats:
  • Inicial: Aconseguir un millor coneixement de l'alumnat per intervenir en el seu aprenentatge.
  • Formativa: Analitzar amb preferències les diverses variables que interfereixen en el procés didàctic.
  • Sumativa: Controlar els resultats de l'aprenentatge.
L'avaluació en l'etapa d'educació primària s'ha de tenir en compte que l'alumne adquireixi els objectius inscrits en el currículum i tots els aprenentatges. Però serà més important el desenvolupament integrl de l'alumnat i tots els seus esforços per poder-hi arribar.

Crec que no és tan important que l'alumne, en aquesta edat, sàpiga molt de cada tema, sinó que que hi dediqui esforç i sàpiga treure'n profit en la vida real. Osigui que la metedologia d'avaluació, opino que ha de valaror més el procés que no pas un resultat final, i per això és necessari involucar-se, conèixer l'alumne i estar atent del seu procés.

No hay comentarios:

Publicar un comentario